Dag 18, ruim 24 km van Cortona naar Passignano sul Trasimeno

9 oktober 2019 - Passignano sul Trasimeno, Italië

Vanmorgen was de mevrouw van B&B weer aanwezig en er stond een heerlijk ontbijt klaar. Het was een fijn adres en midden in de mooie stad Cortona. Ik heb haar hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke ontbijt. Daarna nog genietend van de mooie stad en weer foto’s genomen, ben ik de stad weer uitgelopen. Dat ging veel gemakkelijker dan gisteren omhoog en er naar toe. Een aparte belevenis het mooie Cortona. Ik heb me wel heel serieus afgevraagd hoe de brandweer en de ambulance er komen en hoe ze in de stad kunnen rijden. Net na de middag bij T meer koffie gedronken en een praatje gemaakt met boswachters of jagers. Het aantal km 24 is eigenlijk net teveel daarom heb ik besloten vanavond maar vroeg te gaan slapen. Ik zag vanmiddag nog wel een leuke kat en die mocht op de foto. Morgen naar Perugia, waar ik op jacht ga naar een nieuwe wandelbroek. Deze wordt slecht en de rits van het zijtak is stuk. Tineke en Harry bedankt voor jullie leuke reactie.

Het hotel hier ligt aan het meer , morgenochtend maar eens gaan kijken hoe het eruit ziet.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    9 oktober 2019
    Alweer een herkenning: het Lago Trasimeno. Daar hebben we nog op gevaren lang geleden op vakantie. Grappig dat dat dan allemaal weer boven komt drijven. Inderdaad Umbrië. Perugia is ook een mooie stad. Zijn we ook geweest. Hier vandaag de lunch in het kader van de week tegen de eenzaamheid. Toch 50 gasten en 15 vrijwilligers met een bijzonder gezellige en lekkere lunch. Een hoop werk met een hoop voldoening. En dat is de moeite waard. Goh....hoe lang nog tot Rome? Het einde is in zicht denken wij. De laatste loodjes.
  2. Nanda:
    10 oktober 2019
    Jaaaa Umbrië. Weer een stap dichter bij Rome en lekker nu slapen bij een mooi meer. Best groot ook. Poes niet stiekem in je rugzak verstopt? Wat een gezellige pluis.
    Je had weer een stralende dag zie ik. Hier..tja..het giet momenteel en ik hoor het rommelen in de verte. Ook ik ga slapen, ben het ook zat. We zíjn vanavond naar de bios geweest. Er werd eenmalig vanavond een film vertoond (in heel veel bioscopen in Nederland) van een concert van Mettelica met het symfonieorkest van San Francisco. Apart maar heel leuk. Eigenlijk was ik nog niet fit, maar ja we hadden al eerder kaartjes gekocht. Nu snel slapen. Veel plezier met je broekenjacht morgen, hopelijk vind je een mooie. Groetjes van ons 😚
  3. Corrie en Lex:
    10 oktober 2019
    Hoi Gerry,
    ik liep twee dagen achter en heb net dus twee verslagen gelezen. Weer leuke belevenissen in een bekende streek. Leuk. Benieuwd of je een goeie broek gevonden hebt.
    Grappig hoe samen toerist/buitenlander of wat ook zijn, verbroedert en verzustert.
    Maar je hebt ook vaak leuke ontmoetingen met de Italianen zelf.
    Lekker slapen vanavond. Groetjes, Corrie